kolmapäev, 12. november 2008

Jaana Aedmäe: “Oluline on teha oma asja ning teha seda hästi.” (KaSa...?, nr13, veebruar 2008, lk 6)

Kindlasti on meie lugejad märganud koolis ringi liikumas särasilmset huvijuhti Jaana Aedmäed. Et noorel naisterahval on hetkel käsil esimene tööaasta Põlva ÜG-s, pole paljud jõudnud temaga lähemat tutvust sobitada. Siinkohal on usaldatud mulle vastutusrikas ülesanne: tuua teieni Jaana Aedmäe mõtted iseendast ning “huvijuhtimisest.”

Enne Põlva ÜG-sse tulemist töötas Jaana Meremäe vallas arendusnõunikuna, kuid kui härra Kaido Palu pakkus talle võimalust liituda meie kooli kollektiiviga, oli Jaana lahkesti nõus. “Arvatavasti oli tegemist mitmete asjaolude kokkulangemisega. Mulle väga meeldis mu eelmine töö, kuid Verioralt Meremäele on piisavalt kauge käia ning ilmselt olin jõudnud arusaamani, et tahan rohkem tegeleda noortega.” Ja kogemusi selles vallas Jaanal jätkub: näiteks oli ta pikka aega Veriora noortekeskuse perenaine ning möödunud suvel Obinitsa rahvusvahelise noortelaagri Simple Life peakorraldaja.

Uudsus on põnev

Oma tööd huvijuhina peab Jaana väga põnevaks, eriti praegu, esimesel aastal, mil kõik situatsioonid on esmakordsed. Ta hindab väga kõrgelt koostööd noortega, neilt tulevat positiivset energiat ning võimalust midagi organiseerida, korraldada. Samas ei lase Jaana end ettetulevatest raskustest häirida. “Neil hetkedel, mil olen tundnud kurbust, olen mõelnud, et tegelikkuses pole viga ei minus ega kelleski teises, vaid selles, et inimeste ootused ja nägemused asjadest on erinevad ning pole toimunud piisavat omavahelist kommunikatsiooni. Ja... nii suures kollektiivis kui seda on Põlva ÜG-s ei saagi alati kõik rahul olla. Oluline on teha oma asja ning teha seda hästi.”

Humanistlik külg

Et elu ei koosne sajaprotsendiliselt argitööga seonduvast, ei saanud loo autor veidi isiklikematest küsimustest kuidagi üle ega ümber. Samas polnud Jaanagi sõnakehv ning osutus oma vaadetes vägagi humanistlikuks. Näiteks enda tugevamaks küljeks peab ta hoolivust teiste suhtes. “Ma üritan inimestele mitte haiget teha ning eeldan, et ka mulle ei tehta haiget.” Olulisim iseloomuomadus on Jaana jaoks ausus, mida küll kahjuks tänapäeva maailmas kipub järjest vähemaks jääma. “Silmakirjalikkus, valetamine ja vägivald on minu jaoks täiesti taunitavad.”

Jätkub KaSa...?, lk 6
Eleri Lõhmus 12B

Kommentaare ei ole: