pühapäev, 29. aprill 2007

James Larson: "Eestlased joovad palju!" (KaSa...?, nr7, oktoober 2006, lk4)

Igal esmaspäeval algab mulle ebavõrdse olukorraga: pursin James Larsoni tunnis tema emakeeles. Võrdsustasin olukorda teda eesti keeles usutledes.

Kuidas te sattusite Eestisse?
Mul oli valida ja Hispaania kukkus nagu läbi. Itaaliasse otsustasin mitte minna, seal ei paistnud olevat nii huvitav ja lõpuks läksin Jõgevale. Olin seal vabatahtlik ühes projektis.

Aga miks tulite Põlvasse?
Tegelikult töötasin eelmisel aastal Tartus õpetajana. Siis otsustasin, et ei taha suures linnas olla ja sattusin maale. Praegu elan Jaanimõisas.

Milline on meie kooli õpilaste inglise keele tase?
Oskavad küll, aga ma saan võrrelda ainult ameeriklastega ja see pole õige.

Kuid kas nad näiteks USA-s saaksid keelega hakkama?
See sõltub inimesest. Palju on neid, kes saavad hakkama, kuid üpris palju on vaja veel harjutada.

Kaua te õpetanud olete?
Ütleme, poolteist aastat.

Milline on olnud vastuvõtt teile?
Päris positiivne. Bürokraatia on siin küll hästi keeruline, paberitöö võtab kaua aega, kuigi tegelikult on välismaalasele Eesti üks avatumaid riike Euroopas. Otsest suhtumist, et miks tuleb ameeriklane meie maale tööd tegema, pole kohanud.

Mis on teile Eestis kõige rohkem muljet avaldanud?
Looduslikult väga ilus maa. Inimesed on ka väga kenad. Kui sa neid tundma õpid, annavad nad sulle väga palju.

Aga mis tõsiselt häirib?
Eestlased joovad palju. See on küll probleem.

Suurim erinevus eestlaste ja ameeriklaste vahel?
Eestlased lihtsalt ei räägi nii palju, kuid siin Lõuna-Eestis mõnikord rohkem.

Kuidas ja kaua te õppisite eesti keelt?
Käisin kursusel Tartu Ülikoolis ja selgeks sain umbes poole aastaga.

Kas teie naine on teiega Eestis kaasas?
On, ta on eestlane.

Kas teil on peale naise veel seoseid Eestiga? Näiteks kauged eesti juured?
Ei, olen kaugelt vana-vana-vanaisa kaudu rootslane tegelikult.

Kas siinseid filme ja televisiooni olete vaadanud?
Filmidest olen näinud kahte: ”Nimed marmortahvlil” ja „Sigade revolutsioon”. Mõlemad on head. Televiisorit ma eriti ei vaata, sest mul endal pole seda.

Kuid Eesti raadiojaamad ja muusika?
Mitte eriti. Kuulaksin tegelikult hea meelega Klassikaraadiot. Tegelikult mulle meeldib klassikaline muusika, ise mängin klaverit ja orelit. Teie poppmuusikat olen kuulanud, kuid ei mäleta kedagi keda esile tuua.

Kas lisaks matkamisele muid hobisid on ?
Matkamine ja lugemine, kui mul on aega, aga seda pole palju.


Koolis õpetamas käite vaid kahel päeval, millega ülejäänud ajal tegelete?
Tegelikult õpin Tartus teoloogiat.

Kristina Pentsa 11b

Kommentaare ei ole: