pühapäev, 29. aprill 2007

Maailmameister Juho Mattus (KaSa...?, nr 7, oktoober 2006, lk8)

Juho Mattus on esmapilgul täiesti tavaline üheksanda klassi õpilane, aga tal on juba päris suured teod korda saadetud: poisil on kolmekordne Eesti meister karates (katas) ning sel aastal lisandus ka maailmameistritiitel.

Millal ja miks hakkasid üldse tegelema karatega?
Mmm (mõtleb) teises klassis, veebruarikuus. Mul üks sõber käis seal, karates ja siis, mõtlesin ka, et lähen uurin järgi ja hakkaski meeldima.

Kas keegi on sind personaalselt mõjutanud? On sul mõni eeskuju, keda järgid?
Ei tea, eeskujusid ei ole, aga, mamps ja paps räägivad, et võid ikka edasi käia, et sul on päris hästi läinud.

Kui pikalt ja tihedalt sa treeningutel käid?
Ee, nädalas kolm korda trennis, aga noh, vahepeal ikka ei viitsi minna, siis teed midagi muud. Aga nädalas kolm korda trennis ja iga trenn on kaks tundi.

Kas võistlused, treeningud ja laagrid segavad ka õppetööd?
(kehitab õlgu) Ei tea võib olla kord aastas vist segab, aga muidu ei sega.

Kuidas muidu õppimisega lood on?
Koolipoisi hinne ikka, mingi 3 on.

Kuidas oled seni võistlustel esinenud ja millised on olnud Su suurimad saavutused enne MMi?
Hästi on muidu läinud ja siis enne MMi olin kolm korda Eesti meister järjest.

Kas MMiks valmistumine nõudis Sinult ka mingeid eritreeninguid?
(raputab pead) Mkm.

Millised emotsioonid valitsesid sind enne võistlust?
Ei tea, sees pööras natukene.(mõtleb) Ma võtsin suhteliselt lõdvalt seda asja noh. Ma ei läinud sinna niimoodi, et oh ma nüüd lähen ja võidan nüüd kõik ära ja, et täiega nagu närvitseks. Et niisama läksingi, tegin ära.

Kuidas sa oma vastaseid hindasid?
Oh, seal oli noh, vähe nagu rahvast oli mingi, palju seal oli...16 võistlejat vist. Kõik olid sellised, suhteliselt head tegijad, seal ühtegi halba tegijat ei olnud.

Kas see võit on kuidagi muutnud Sinu suhtumist teistesse või teiste suhtumist Sinusse?
Ei tea, minu suhtumist ikka ei ole, aga teised ikka räägivad, et oo maailmameister, maailmameister niimoodi.

On sul praegu ka edaspidiseks mingi kindel siht silme ees?
(mõtleb) Ma ei tea, püüan lihtsalt edasi käia karates, tahan musta vöö kätte saada.

Huvitab Sind äkki juba miski muu rohkem kui karate?
Ma ei tea, musta vöö tahan ikka kätte saada, ma loodan vähemalt seda. Aga teised spordialad on ka huvitavad.

Liisa Roop 9b

Kommentaare ei ole: