pühapäev, 29. aprill 2007

Miks tulla Põlva Ühisgümnaasiumisse õppima? (KaSa...?, messieri, aprill 2007, lk8)


Küsimusele vastuse saamiseks käisin mööda kooli diktofoniga ringi!

Põlva Ühisgümnaasiumi direktor härra Kaido Palu:

“Kodukoha kõige lähemasse kooli tasuks minna ka gümnaasiumi astmesse. Ma ei räägi nüüd väga kõrge lennulise õpilase tulevikust, kes tahab kindlasti õppida näiteks prantsuse keelt, seda meie koolis ei ole võimalik. Aga enamikke asju saab õppida meie koolis. Ja... ei ole ühtegi takistust, mis segaks õppimist siin, kodukoha lähemas koolis. Meil on olemas haruklassid, nagu klassikalises gümnaasiumiastmes täna on. Matemaatika, loodus, keeled-kultuur - see on päris klassikaline, seda on kõikides suuremates gümnaasiumides. Meil on korralik õpetajate kaader olemas, praegu pole probleemi õpetajate saamisega. Mitte ükski aine ei ole katmata, kõik on ilusti olemas. Me oleme aktiivseks muutunud välissuhtluses, on igasuguseid huvitavaid projekte. Siin on väga palju peale kooli teha. Ma arvan, et meie kool on väga õpilassõbralik ning õpilased on õnnelikud.”

Matemaatika õpetaja Viivi Ansi:

“Ma arvan, et juba see, et mina olen siin koolis üle 20 aasta õpetaja olnud ja see on minu esimene ja seni ainus töökoht, näitab, et siin koolis on väga hea olla!!!”

Vahetusõpetaja Miriam Ulrich Saksamaalt:

“Ma ei saa küll võrrelda teiste Eesti koolidega, kuid võrreldes Saksamaaga leian, et hea on see, et ühes koolis on koos kõik klassid, alates esimesest kuni kaheteistkümnendani välja. Samuti meeldib mulle, et kool koosneb mitmest hoonest. Ei ole ainult üks suur maja, vaid on eraldi maja algklasside jaoks, eraldi A ja B maja.”

Koolilehe “KaSa...?” peatoimetaja Kristina Pentsa:

“Põlva ÜG-sse peaks õppima tulema neil lihtsatel põhjustel: Põlva ÜG-s õpin mina ka, juba see on lisaväärtus! Mõelge, tulles siia kooli saate aastakese olla minu koolivend või kooliõde!
Tegelikult tasub siia kooli tulla ka teiste inimeste pärast, siin õpivad Eesti kõige andekamad, ilusamad, targemad, edukamad, vaimukamad jne õpilased.
Meie sööklas saab hästi süüa!
Minnes nüüd veidi tõsisemaks, võin omadest kogemustest ütelda, et tegemist on tõesti toreda kooliga. Õppimise koha pealt kehtib ütlus “sky is the limit” ehk kellel on tahet ja soovi, võib end kasvõi pooleks õppida, sest võimalusi jagub. Lisaks nagu (tehes väikest promo iseendale) lk 2 olevast artiklist lugeda võite, on õppetööväliseks tegevuseks võimalusi enam kui küll. Ja kui kellelegi puudu jääb, võtkem eeskuju näiteks eelmisel aastal lõpetanud Siim Niilusest, kes oma breigitrenni tegi!
Kes kahetseb? Mina küll mitte! Muidugi oleks võinud ka Tartu nimekamatesse koolidesse proovida, kuid ma ei leia, et ma sellest midagi võitnud oleksin. Õppida saab siingi väga edukalt ja meie õpetajatepere teatud persoonide tundidest ma lihtsalt ilma jääda ei tahaks! Juba seegi on üks oluline põhjus!”

Huvijuht Leili Väisa:

“Esimesed mõtted, mis mul pähe tulevad... Meie kool on suur, eks, seda füüsiliselt. Aga tegelikult on meil suured eesmärgid ning ka Põlva linna arengukavas on kirjas, et Põlva ÜG jääb hüppelauaks kõrgkooli... Meil on väga head aineõpetajad, tasemel aineõpetajad. Ja nad on väga abivalmis! Üldjuhul õpetaja tahab last aidata, et õpilane jõuaks lõpuni välja. Aga kui õpilane ise ei anna tagasisidet, ei käi koolis, ei õpi, siis võivad tekkida käärid. Aga ka siis on õpetaja valmis unustama probleemid ja aitab õpilast edasi... Aga jah, selge on see, et praegu ja ka tulevikus on meie kool suunatud ikkagi kõrgkooli hüppelauaks... Hea haridus on siin! Huvitegevuses on kõik valdkonnad esindatud: muusika, pilliõpe, koorilaul, näitemäng, tants, käsitöö, kunst, poiste käsitöö. Siin on tasemel aktiivõpe, väga hästi sisustatud kabinetid. Nii käsitöö, tööõpetus, arvuti. Õpikoormus on väga suur, nii et huvitegevusega saavad tegeleda vaid tugevamatest tugevamad. Eelkõige ootame õpilastepoolset algatust erinevateks üritusteks, ole mees ja võta kinni, sest riigi rahastuse leiab peaaegu iga valdkonna taha!”
Eleri Lõhmus 11b

Kommentaare ei ole: